Sunday, 28 September 2014

04/06/2014 CheckPoint


  • The «frame» storey was added to the map visualization engine (for the first time, as «floor» storey’s element);
  • Basic algorithm for NPC movement was written;
  • Pathfinding inside each compartment for NPCs was added;
  • Ability to get into a machine for NPCs was added – exoskeleton;
  • The 40*40 sprite for the exoskeleton was created;
  • Basic algorithms for the type of job «building» were written;
  • Drawing of the map per pixel was added;
  • The function «select a compartment» was added;
  • Ability to set types of job «repair a compartment» and «block a door» for NPCs was added;


  • В движок отображения карты добавлен ярус «каркас» (вначале как элемент яруса «пол»);
  • Написан базовый алгоритм передвижения NPC;
  • Добавлен поиск пути для NPC внутри каждого отсека;
  • Добавлена возможность захода NPC в технику – экзоскелет;
  • Создан спрайт 40*40 для экзоскелета;
  • Написаны базовые алгоритмы для типа работ «постройка»;
  • Добавлена попиксельная прорисовка карты;
  • Добавлена функция «выбор отсека»;
  • Добавлена возможность задать NPC тип работ «починка отсека», «блокировка дверей»

  • У движок відображення мапи доданий ярус "каркас" (спочатку як елемент яруса "підлога")
  • Написаний базовий алгоритм переміщення NPC;
  • Доданий пошук шляху для NPC всередині кожного відсіку;
  • Додана можливість для NPC увійти всередину техніки - екзоскелет;
  • Створений спрайт 40*40 для екзоскелету;
  • Написані базові алгоритми для типу робіт "будівництво";
  • Додане попіксельне промальовування мапи;
  • Додана функція "вибір відсіку";
  • Додана можливість задати NPC тип робіт "ремонт відсіку" та "блокування дверей";  



No comments:

Post a Comment