Friday 16 January 2015

16/01/2015 CheckPoint













  • These bugs were fixed:
    • With the deletion of unnecessary tile parameters on the micromanagement map level, which went beyond their defined borders during map enlargement;
    • With displacement of coordinates for the connecting position;
    • With the incorrect distribution of damage for explosions;
    • With smooth movement of objects on the local space map;
    • With the maser effect on the micromanagement map level;
    • With the changing of target technics for exoskeleton tasks;
    • With task cancelation for exoskeletons after deleting the task from the job list of the NPC that operates the exoskeleton;
    • Other bugs;
  • Contrail effect was added for objects type “torpedo” on the local space map;
  • Searching algorithm was upgraded for the nearest available objects;
  • Algorithm was upgraded for enemy detection as well as for shooting and melee attacks;
  • Initial algorithm was added for exchanging an empty fuel barrel with a full one;
  • Output was added for object names of locus, and star on star system map;
  • Technics type “laser turret” was added;
  • Object “laser” and its effect algorithm were added;
  • Algorithm for maser damage was modified;
  • When a location divides into several parts, the main location is determined by where the VI module is housed;
  • Velocites for shells, meteoroids and space maser were changed;
  • Regular optimization was performed, including optimization of explosions;
  • Initial algorithm for reproduction of sound effects was created;
  • Work was started on the algorithm for tasks/quest performance;Work is in progress on the algorithm for pathfinding on the local space map;
  • New music tracks were added;
  • New sprites were created for connecting bay, gas collector, VI modules, laser turret, NPC and exoskeleton; new sketches were drawn;
  • Project's pages for Steam Community and IndieDB were created;

  • Исправлены баги:
    • С удалением ненужных параметров тайлов карты микроменеджмента, вышедших за ее пределы при изменении ее размеров;
    • Со смещением координат позиции стыковки;
    • С неправильным распределением урона от взрыва;
    • С плавным движением объектов на карте локального космоса;
    • С действием мазера на карте микроменеджмента;
    • С изменением целевой техники у экзоскелета;
    • С отменой работы экзоскелета при удалении данного типа работы из списка заданий NPC, управляющего экзоскелетом;
    • Другие баги;
  • Добавлен эффект шлейфа к снарядам типа “торпеда” на карте локального космоса;
  • Усовершенствован алгоритм поиска ближайших доступных объектов;
  • Усовершенствован алгоритм обнаружения противника для стрельбы и ближнего боя;
  • Добавлен первоначальный алгоритм замены пустого бака топлива на полный;
  • Добавлен вывод названий объектов локуса, звезды на карте звездной системы;
  • Добавлен вид техники “лазерная турель”;
  • Добавлен объект “лазер” и алгоритм его действия;
  • Изменен алгоритм нанесения повреждения мазером;
  • При разделении локации на несколько частей, основной считается локация, где находится главный блок ВИ;
  • Изменены скорости движения снарядов, метеороида и мазера;
  • Проведена очередная оптимизация, в том числе - оптимизация взрывов;
  • Создан первоначальный алгоритм воспроизведения звуковых эффектов;
  • Начата работа над алгоритмом задачи/выполнения квестов;Ведется работа над алгоритмом поиска пути на карте локального космоса;
  • Написаны новые музыкальные треки;
  • Созданы новые спрайты для стыковочного шлюза, модуля ВИ, газового коллектора, лазерной турели, экзоскелета; нарисованы новые скетчи;
  • Добавлены страницы в Steam Community и IndieDB;

  • Виправлені баги:
    • З видаленням непотрібних параметрів тайлів мапи мікроменеджменту, що вийшли за її межі при зміні її розмірів;
    • Зі зміщенням координат позиції стикування;
    • З неправильним розподілом пошкоджень від вибуху;
    • З плавним рухом об'єктів на мапі локального космосу;
    • З дією мазера на мапі мікроменеджменту;
    • Зі зміною цільової техніки у екзоскелету;
    • З відміною роботи екзоскелету при видаленні даного типу роботи зі списку завдань НПС, керуючого екзоскелетом;
    • Інші баги;
  • Доданий ефект шлейфу до снарядів типу "торпеда" на мапі локального космосу;
  • Удосконалено алгоритм пошуку найближчих доступних об'єктів;
  • Удосконалено алгоритм виявлення противника для стрільби та ближнього бою;
  • Доданий початковий алгоритм заміни порожнього бака палива на повний;
  • Додано виведення назв об'єктів локусу, зірки на мапі зоряної системи;
  • Доданий вид техніки "лазерна турель";
  • Додано об’єкт “лазер” та алгоритм його дії ;
  • Змінено алгоритм нанесення пошкодження мазером;
  • При розділенні локації на кілька частин, основною вважається локація, де знаходиться головний блок ВІ;
  • Змінено швидкості руху снарядів, метеороїда та мазера;
  • Проведена чергова оптимізація, в тому числі - оптимізація вибухів;
  • Створено початковий алгоритм відтворення звукових ефектів;
  • Розпочато роботу над алгоритмом завдання / виконання квестів;
  • Виконується робота над алгоритмом пошуку шляху на мапі локального космосу;
  • Написані нові музичні треки;
  • Створено нові спрайти для стикувального шлюзу, модулів ВІ, газового колектору, лазерної турелі,екзоскелета;
  • Створено сторінки для Steam Community та IndieDB; 

No comments:

Post a Comment