Google+ Followers

Wednesday, 8 October 2014

08/10/2014 CheckPoint



  •  A skeletal animation for NPC was introduced; reading algorithm for animation parameters from an external sources was written; 
  • The engine for skeletal animation was written; 
  • An algorithm was created, which determines the order of per-pixel displacement and rotation for each of the layers for each frame; 
  • The mapping algorithm of the sprite’s layers (currently 20 + for each NPC) for skeletal animation was modified; 
  • The visualization for fragments of destroyed walls was modified - they are more realistic now; 
  • The ability to move items by exoskeleton for technics and containers was added;
  • The illumination and distribution of light/shadow were modified; 
  • The algorithms were written for lighting distribution and shadow overlay for each sprite layer and skeletal animation ; 
  • The visualization of sprite’s shadow, which gives it volume, was added; 
  • For the object of local space "cosmic maser" a graphical "volume effect" was added; 
  • Fixed some small bugs; 
  • Concept compositions for teaser-video, devlogs and website were drawn;
  • New tracks were added into the game(Composer - Eugene Gulyugin); 
  • The shadows for technic's objects, including containers, were added; 
  • The lighting was revised; some bugs, associated with it, were fixed;
  • The templates for enemy ships were created; 







  • Выполнена весомая оптимизация кода;
  • Введена скелетная анимация для NPC; написан алгоритм считывания параметров анимации из внешних источников;
  • Написан движок для скелетной анимации;
  • Создан алгоритм, определяющий порядок попиксельного смещения и ротации для каждого из слоев для каждого отдельного кадра;
  • Проработан алгоритм отображения слоев спрайта (теперь их 20+ у каждого NPC) для скелетной анимации;
  • Доработано отображение осколков от разрушаемых стен – теперь они более соответствуют реальности;
  • Добавлена возможность для экзоскелета переносить объекты техники и контейнеры;
  • Доработаны освещение и распределение света/тени;
  • Написан алгоритм распределения освещения и наложения тени для каждого слоя спрайта при скелетной анимации;
  • Добавлено отображение тени спрайта, задающее ему объем;
  • Для объекта локального космоса «космический мазер» добавлен графический "эффект объема";
  • Исправлено несколько мелких багов;
  • Нарисованы концепт-композиции для тизер-видео, дневника и сайта;
  • В игре появились новые треки (автор – Евгений Гулюгин);
  • Добавлены тени для объектов техники, включая контейнеры
  • Откорректировано освещение; исправлены некоторые ошибки, связанные с ним;
  • Добавлена коррекция освещенности – теперь оно изменяется при постройке/разрушении светонепроницаемых стен;
  • Созданы шаблоны для вражеских кораблей;


  • Виконана вагома оптимізація коду;
  • Введена скелетна анімація для NPC; написаний алгоритм зчитування параметрів анімації із зовнішних джерел;
  • Написаний движок для скелетної анімації;
  • Створений алгоритм, що визначає порядок попиксельного зміщення та ротації для кожного з шарів для кожного окремого кадру;
  • Пропрацьований алгоритм відображення шарів спрайту (тепер їх 20+ у кожного NPC) для скелетної анімації;
  • Допрацьоване відображення уламків від зруйнованих стін – тепер вони більше відповідають реальності;
  • Додана можливість для экзоскелету переносити об'єкти техніки та контейнери;
  • Допрацьоване освітлення та розподіл світла/тіні;
  • Написаний алгоритм розподілу освітлення та накладання тіні для кожного шару спрайта при скелетній анімації;
  • Додане відображення тіні спрайту, що додає йому об'єм;
  • Для об'єкту локального космоса «космічний мазер» доданий графічний "ефект об'єму";
  • Виправлено декілька дрібних багів;
  • Намальовані концепт-композиції для тизер-відео, щоденника та сайту;
  • У грі з'явилися нові треки (автор – Євгеній Гулюгін);
  • Додані тіні для об'єктів техніки, враховуючи й контейнери;
  • Відкориговане освітлення; виправлені деякі помилки, пов'язані з ним;
  • Додане коригування освітлення – тепер воно змінюється при будівництві/знищенні світлонепроникних стін;
  • Створені шаблони для ворожих кораблів;

2 comments:

  1. Share this blog by any of your social media resources! Thanks in advance!

    ReplyDelete