With fatal errors while switching off the lightning effects;
With the creation of empty locations;
With deformed wall visualizations in the construction menu;
With selecting inaccessible technics by an exoskeleton for repair;
With the dynamic menu remaining after deleting selected objects;
With being unable to shift from the crew menu to the dynamic menu for NPCs;
With saving the incorrect content of containers, technics and NPC inventory into the template;
With incorrect damage distribution for explosions, space maser and penetrating shells;
With lightning radius from primary light and energy sources after zooming on the location;
With the freezing of an exoskeleton (which has been performing a task connected with a certain type of technics) after its target object has been destroyed;
Other bugs;
Algorithm for ship movement to a moving target location was improved;
Optimization for the mechanics of object “laser beam” were performed, as well as optimization for calculating part of a location being separated from its whole;
Algorithm for changing the tracklist was completed and now changes if there is a battle in progress;
Visualization of background space was added for the star system map;
Tremble effect was added for running engines;
Task for moving technics was added into dynamic menu for those technics;
In the crew menu there is now an indicator for what object is being handled by a NPC;
Shadow rotation on planets depends on positions of the planet relative to the star;
In the main menu there is an ability to start a new game again;
Creatures “cockroaches” were added for location type “space station”;
For objects type “torpedo” initial algorithm for homing was added;
A correlation was added for the output effectiveness of solar batteries relative to their distance from the star;
Algorithm for “jumpstart” was added for nearby locations relative to explosion coordinates, allowing explosion physics to affect them (acceleration, rotation, direction);
Algorithm for the trajectory of maser damage was modified;
Algorithm of work for power reactor was modified, ability of its overheating with further explosion was added;
Gas collector now automatically pumps the fuel into nearby barrels;
Visualization of the ship’s laser was corrected on the micromanagement map level;
In the technics menu a “lighting” section was added;
Initial algorithm for task/quest performance was created;
Work continues on upgrading different types of in-game menus;
New music tracks were created;
New sprites were made for exoskeletons, NPCs in space-suits and without them, and space-suits for the inventory menu;New quests and tutorials were created; older ones were modified;
Исправлены баги:
C фатальной ошибкой при отключении эффектов освещения;
С созданием пустых локаций;
С искривлением отображения стен в меню конструкций;
С выбором экзоскелетом недоступной для него техники для ремонта;
Когда динамическое меню оставалось после удаления выбранного объекта;
С невозможностью перейти в меню экипажа через динамическое меню для NPC;
С некорректным сохранением в шаблон содержимого контейнеров, техники и инвентаря NPC;
С некорректным нанесением повреждения от взрыва, мазера и снарядов с проникающей способностью;
С обновлением радиуса приграничных источников света и энергии после расширения локации;
С застыванием экзоскелета, выполняющего задание, связанное с определенным объектом техники, после уничтожения целевого объекта;
Другие баги;
Улучшен алгоритм движения корабля к движущейся целевой локации;
Проведена оптимизация действия объекта “лазерный луч”, а так же расчета отделения части локации;
Доработан алгоритм смены треклистов в зависимости от того, ведется ли в данный момент бой;
Добавлено отображение фонового космоса на карту звездной системы;
Добавлен эффект дрожания работающего двигателя;
Задание переноса техники добавлено в динамическое меню техники;
В меню экипажа отныне указывается какой объект NPC держит в руках;
Поворот теней на планетах зависит от расположения планеты относительно звезды;
В главном меню добавлена возможность начать игру заново;
Добавлены существа “тараканы” в локации типа “космическая станция”;
Объектам типа “торпеда” добавлен первоначальный алгоритм самонаведения;
Добавлена зависимость эффективности работы солнечных батарей от расстояния к звезде;
Добавлен алгоритм придания импульса движения локациям относительно точки взрыва;
No comments:
Post a Comment