16/01/2015 CheckPoint
- These bugs were fixed:
- With the deletion of unnecessary tile parameters on the micromanagement map level, which went beyond their defined borders during map enlargement;
- With displacement of coordinates for the connecting position;
- With the incorrect distribution of damage for explosions;
- With smooth movement of objects on the local space map;
- With the maser effect on the micromanagement map level;
- With the changing of target technics for exoskeleton tasks;
- With task cancelation for exoskeletons after deleting the task from the job list of the NPC that operates the exoskeleton;
- Other bugs;
- Contrail effect was added for objects type “torpedo” on the local space map;
- Searching algorithm was upgraded for the nearest available objects;
- Algorithm was upgraded for enemy detection as well as for shooting and melee attacks;
- Initial algorithm was added for exchanging an empty fuel barrel with a full one;
- Output was added for object names of locus, and star on star system map;
- Technics type “laser turret” was added;
- Object “laser” and its effect algorithm were added;
- Algorithm for maser damage was modified;
- When a location divides into several parts, the main location is determined by where the VI module is housed;
- Velocites for shells, meteoroids and space maser were changed;
- Regular optimization was performed, including optimization of explosions;
- Initial algorithm for reproduction of sound effects was created;
- Work was started on the algorithm for tasks/quest performance;Work is in progress on the algorithm for pathfinding on the local space map;
- New music tracks were added;
- New sprites were created for connecting bay, gas collector, VI modules, laser turret, NPC and exoskeleton; new sketches were drawn;
- Project's pages for Steam Community and IndieDB were created;
- Исправлены баги:
- С удалением ненужных параметров тайлов карты микроменеджмента, вышедших за ее пределы при изменении ее размеров;
- Со смещением координат позиции стыковки;
- С неправильным распределением урона от взрыва;
- С плавным движением объектов на карте локального космоса;
- С действием мазера на карте микроменеджмента;
- С изменением целевой техники у экзоскелета;
- С отменой работы экзоскелета при удалении данного типа работы из списка заданий NPC, управляющего экзоскелетом;
- Другие баги;
- Добавлен эффект шлейфа к снарядам типа “торпеда” на карте локального космоса;
- Усовершенствован алгоритм поиска ближайших доступных объектов;
- Усовершенствован алгоритм обнаружения противника для стрельбы и ближнего боя;
- Добавлен первоначальный алгоритм замены пустого бака топлива на полный;
- Добавлен вывод названий объектов локуса, звезды на карте звездной системы;
- Добавлен вид техники “лазерная турель”;
- Добавлен объект “лазер” и алгоритм его действия;
- Изменен алгоритм нанесения повреждения мазером;
- При разделении локации на несколько частей, основной считается локация, где находится главный блок ВИ;
- Изменены скорости движения снарядов, метеороида и мазера;
- Проведена очередная оптимизация, в том числе - оптимизация взрывов;
- Создан первоначальный алгоритм воспроизведения звуковых эффектов;
- Начата работа над алгоритмом задачи/выполнения квестов;Ведется работа над алгоритмом поиска пути на карте локального космоса;
- Написаны новые музыкальные треки;
- Созданы новые спрайты для стыковочного шлюза, модуля ВИ, газового коллектора, лазерной турели, экзоскелета; нарисованы новые скетчи;
- Добавлены страницы в Steam Community и IndieDB;
- Виправлені баги:
- З видаленням непотрібних параметрів тайлів мапи мікроменеджменту, що вийшли за її межі при зміні її розмірів;
- Зі зміщенням координат позиції стикування;
- З неправильним розподілом пошкоджень від вибуху;
- З плавним рухом об'єктів на мапі локального космосу;
- З дією мазера на мапі мікроменеджменту;
- Зі зміною цільової техніки у екзоскелету;
- З відміною роботи екзоскелету при видаленні даного типу роботи зі списку завдань НПС, керуючого екзоскелетом;
- Інші баги;
- Доданий ефект шлейфу до снарядів типу "торпеда" на мапі локального космосу;
- Удосконалено алгоритм пошуку найближчих доступних об'єктів;
- Удосконалено алгоритм виявлення противника для стрільби та ближнього бою;
- Доданий початковий алгоритм заміни порожнього бака палива на повний;
- Додано виведення назв об'єктів локусу, зірки на мапі зоряної системи;
- Доданий вид техніки "лазерна турель";
- Додано об’єкт “лазер” та алгоритм його дії ;
- Змінено алгоритм нанесення пошкодження мазером;
- При розділенні локації на кілька частин, основною вважається локація, де знаходиться головний блок ВІ;
- Змінено швидкості руху снарядів, метеороїда та мазера;
- Проведена чергова оптимізація, в тому числі - оптимізація вибухів;
- Створено початковий алгоритм відтворення звукових ефектів;
- Розпочато роботу над алгоритмом завдання / виконання квестів;
- Виконується робота над алгоритмом пошуку шляху на мапі локального космосу;
- Написані нові музичні треки;
- Створено нові спрайти для стикувального шлюзу, модулів ВІ, газового колектору, лазерної турелі,екзоскелета;
- Створено сторінки для Steam Community та IndieDB;
No comments:
Post a Comment