13/10/2014 CheckPoint
- Old bugs were fixed:
- the bug with path definition, when the active
exoskeleton – was always impassable;
- the bug with creation of "empty" space locations
(error under separation part of location);
- the bug with lighting dispersal and electricity in locations after separating;
- extra calculations were cleaned during ship
loading process;
- the space background was static while paused (except space dust, for the scrolling visualization);
- bug with minimap and ship’s visualization on the
local space map while changing the location’s size;
- the visualization of rockets/shells on the local
space map, which were inside the game’s location;
- other small bugs;
- The algorithm for the partial separation of locations was
tested; items, technics, NPCs were transferred without bugs and continued to
function in a new location;
- A new way for calculating some internal rated cycles
was implemented:
- the visualization of map and objects was optimized;
- the calculation of lighting dispersal was optimized;
- the correction of coordinates calculation, speed of
moving and rotation for separated parts of location;
- The point «options» in the main menu was added;
- The ability to correct, to add/delete visual effects in
options, was added;
- The ability to set the quality of lighting in options
was added;
- The point «load game» in the main menu was added;
- The algorithm of loading and visualization of
available saves, was written;
- Dynamic context menu for player’s interaction with NPCs
and in-game’s objects, as well as for action on local space map, was added;
- The sketches for main NPC crew members were added;
- Исправлены баги:
- с определением
маршрута, когда активный экзоскелет - всегда непроходимая ячейка;
- с созданием
"пустых" космических локаций (баг при отделении части локации);
- с
распределением света, электричества в отделившихся локациях;
- убраны лишние
расчеты при загрузки корабля;
- космический фон
статичен при паузе (кроме космической пыли, для визуализации скроллинга);
- с миникартой и
отображением корабля в космической карте при изменении размеров локации;
- отображение на
космической карте ракет/снарядов, находящихся внутри игровой локации;
- прочие мелкие
баги;
- Алгоритм
отделения частей локации протестирован; вещи, техника, NPC; переносятся без ошибок, продолжают функционировать
в условиях новой локации;
- Внедрен новый
способ калькуляции некоторых внутренних расчетных циклов:
- оптимизирована прорисовка
карты и объектов;
- оптимизирован
просчет распределения освещения;
- коррекция расчета
координат, скорости движения и ротации отделившихся частей станции;
- Добавлен раздел «настройки»
в главном меню;
- Добавлена
возможность корректировать, добавлять/удалять визуальные эффекты в настройках;
- Добавлена
возможность в настройках задавать качество освещенности;
- Добавлен раздел
"загрузить игру" в главное меню;
- Написан алгоритм загрузки
и отображение доступных сохранений;
- Добавлено динамическое
контекстное меню для взаимодействия игрока с NPC и внутриигровыми объектами, а также для действий на локальной космической
карте;
- Прорисованы скетчи для основных типов NPC экипажа;
- Виправлені баги:
- із визначенням маршруту, коли активний екзоскелет - завжди непрохідна клітинка;
- із створенням "порожніх" космічних локацій (баг при відділенні частини локації);
- із розподілом світла, електрики у відокремлених локаціях;
- видалені зайві розрахунки при завантаженні кораблю;
- космічний фон
статичний при паузі (окрім космічного пилу, для візуалізації скроллінгу);
- із мінімапою та відображенням кораблю на космічній мапі при зміненні розмірів локації;
- відображення на
космічній мапі ракет/снарядів, що знаходяться всередині ігрової локації;
- інші дрібні баги;
- Алгоритм
відділення частин локації протестований; речі, техніка, NPC переносяться без помилок, продовжують функціонувати в умовах нової локації;
- Впроваджений новий спосіб калькуляції деяких внутрішних розрахункових циклів:
- оптимізоване промальовування мапи та об'єктів;
- оптимізований розрахунок розподілу світла;
- корекція розрахунку координат, швидкості руху та ротації відокремлених частин станції;
- Доданий розділ «опції»
в головному меню;
- Додана можливість корригувати, додавати/видаляти візуальні ефекти в опціях;
- Додана можливість в опціях задавати якість освітлення;
- Доданий розділ "завантажити гру" в головне меню;
- Написаний алгоритм завантаження та відображення доступних сейвів;
- Додане динамічне
контекстне меню для взаємодії гравця з NPC та внутрішньоігровими об'єктами, а також для дій на локальній космічній мапі;
- Промальовані скетчі для основних типів NPC екіпажу;
Share it with your friends, please!
ReplyDelete