the bug with path definition, when the active
exoskeleton – was always impassable;
the bug with creation of "empty" space locations
(error under separation part of location);
the bug with lighting dispersal and electricity in locations after separating;
extra calculations were cleaned during ship
loading process;
the space background was static while paused (except space dust, for the scrolling visualization);
bug with minimap and ship’s visualization on the
local space map while changing the location’s size;
the visualization of rockets/shells on the local
space map, which were inside the game’s location;
othersmallbugs;
The algorithm for the partial separation of locations was
tested; items, technics, NPCs were transferred without bugs and continued to
function in a new location;
A new way for calculating some internal rated cycles
was implemented:
the visualization of map and objects was optimized;
the calculation of lighting dispersal was optimized;
the correction of coordinates calculation, speed of
moving and rotation for separated parts of location;
The point «options» in the main menu was added;
The ability to correct, to add/delete visual effects in
options, was added;
The ability to set the quality of lighting in options
was added;
The point «load game» in the main menu was added;
The algorithm of loading and visualization of
available saves, was written;
Dynamic context menu for player’s interaction with NPCs
and in-game’s objects, as well as for action on local space map, was added;
The sketches for main NPC crew members were added;
Исправлены баги:
с определением
маршрута, когда активный экзоскелет - всегда непроходимая ячейка;
с созданием
"пустых" космических локаций (баг при отделении части локации);
с
распределением света, электричества в отделившихся локациях;
убраны лишние
расчеты при загрузки корабля;
космический фон
статичен при паузе (кроме космической пыли, для визуализации скроллинга);
с миникартой и
отображением корабля в космической карте при изменении размеров локации;
отображение на
космической карте ракет/снарядов, находящихся внутри игровой локации;
прочие мелкие
баги;
Алгоритм
отделения частей локации протестирован; вещи, техника, NPC; переносятся без ошибок, продолжают функционировать
в условиях новой локации;
Внедрен новый
способ калькуляции некоторых внутренних расчетных циклов:
оптимизирована прорисовка
карты и объектов;
оптимизирован
просчет распределения освещения;
коррекция расчета
координат, скорости движения и ротации отделившихся частей станции;
Добавлен раздел «настройки»
в главном меню;
Добавлена
возможность корректировать, добавлять/удалять визуальные эффекты в настройках;
Добавлена
возможность в настройках задавать качество освещенности;
Добавлен раздел
"загрузить игру" в главное меню;
Написан алгоритм загрузки
и отображение доступных сохранений;
Добавлено динамическое
контекстное меню для взаимодействия игрока с NPCи внутриигровыми объектами, а также для действий на локальной космической
карте;
Прорисованы скетчи для основных типов NPC экипажа;
Виправлені баги:
із визначенням маршруту, коли активний екзоскелет - завжди непрохідна клітинка;
із створенням "порожніх" космічних локацій (баг при відділенні частини локації);
із розподілом світла, електрики у відокремлених локаціях;
видалені зайві розрахунки при завантаженні кораблю;
космічний фон
статичний при паузі (окрім космічного пилу, для візуалізації скроллінгу);
із мінімапою та відображенням кораблю на космічній мапі при зміненні розмірів локації;
відображення на
космічній мапі ракет/снарядів, що знаходяться всередині ігрової локації;
інші дрібні баги;
Алгоритм
відділення частин локації протестований; речі, техніка, NPC переносяться без помилок, продовжують функціонувати в умовах нової локації;
Впроваджений новий спосіб калькуляції деяких внутрішних розрахункових циклів:
оптимізоване промальовування мапи та об'єктів;
оптимізований розрахунок розподілу світла;
корекція розрахунку координат, швидкості руху та ротації відокремлених частин станції;
Доданий розділ «опції»
в головному меню;
Додана можливість корригувати, додавати/видаляти візуальні ефекти в опціях;
Додана можливість в опціях задавати якість освітлення;
Доданий розділ "завантажити гру" в головне меню;
Написаний алгоритм завантаження та відображення доступних сейвів;
Додане динамічне
контекстне меню для взаємодії гравця з NPCта внутрішньоігровими об'єктами, а також для дій на локальній космічній мапі;
Промальовані скетчі для основних типів NPC екіпажу;
Share it with your friends, please!
ReplyDelete