Tuesday, 30 December 2014

30/12/2014 Check Point ! Happy New Year and Merry Christmas !











  • Fixed bugs:
    • with black lines appearing over shadows;
    • with the carry over of effects from one location to another;
    • with technics not being redrawn during the transition into inactive status;
    • with exoskeletons freezing after loading to full capacity;
    • with the visualization of textures for fumes and melted sections on transparent parts of tiles on the map;
    • with the lighting of soy sprouts on hydroponic platforms;
    • with the ability to build on a floor tile where a lamp has already been constructed;
    • with “freezing” of the dynamic menu for technics while the micromanagement map scrolls;
    • with screen tremble on a location which is shown from the micromanagement level of another location;
    • with the redrawing of a container/technic sprite during resource loading;
    • other bugs;
  • Animation was added for the growing of soy sprouts on hydroponic platforms;
  • Acceleration was added for objects type “torpedo”;
  • Effect “screen tremble” was added for explosions;
  • Aliasing was added for technic’s sprites while they rotate;
  • Visualization was added for the external walls of a space location on the local space map level;
  • Ability was added to pass from one map level to another, by scrolling with the mouse wheel while pressing SHIFT button;
  • Visualization was corrected for shaded sections on walls;
  • First steps for CPU discharging were done. Rendering of background space is now performed by graphics card;
  • Logic of switching on/off was corrected for lamp lighting when there is a power deficit;
  • Algorithm for space maser was corrected;
  • Coordinates were corrected for the appearance and trajectory of meteoroids inside the locus “asteroid belt”;
  • Regular optimization for the code was done;
  • New sketches for the website and press-kit were created;
  • Mechanics for random events were modified;
  • New scenarios for in-game tutorial and side quests were added;
  • Work has begun on creating the game’s forum;
  • A new member joined the team - community manager,Horiakov Alexander. Huraah!


  • Исправлены баги:
    • С появлением черных линий на тенях;
    • С переносом эффектов одной локации на другую;
    • С отсутствием перерисовки техники при переходе в неактивное состояние;
    • С застыванием экзоскелета при завершении наполнения своей ёмкости;
    • С отображением текстур гари и оплавленных участков на прозрачных участках тайла карты;
    • С освещением ростков сои на гидропонических платформах;
    • С постройкой пола на тайле, где размещена лампа;
    • С “застыванием” динамического меню техники при скроллинге карты микроменеджмента;
    • С дрожанием локаций, отображающихся с карты микроменеджмента другой локации;
    • С перерисовкой спрайта контейнера/техники при наполнении ресурсом;
    • Другие баги;
  • Добавлена анимация ростков сои на гидропонических платформах;
  • Добавлено ускорение для объектов “торпеда”;
  • Добавлен эффект “дрожание экрана” при взрыве;
  • Добавлено сглаживание спрайтов техники при развороте;
  • Добавлена визуализация внешних стен космической локации на карте локального космоса;
  • Добавлена возможность перехода с одного уровня карты на другой, с помощью колеса мыши при зажатой клавише SHIFT;
  • Откорректировано отображение затененных участков на стенах;
  • Сделаны первые шаги по разгрузке CPU. Рендеринг фонового космоса осуществляется с помощью видеокарты;
  • Откорректирована логика включения света ламп при недостачи энергии;
  • Откорректирован алгоритм действия мазера;
  • Откорректированы координаты появления и направления движения метеороидов в локусе “астероидный пояс”;
  • Проведена очередная оптимизация кода;
  • Сделаны новые скетчи для вебсайта и пресс-набора;
  • Модифицирована механика для рандомных событий;
  • Добавлены новые сценарии для игрового туториала и сторонних квестов;
  • Начаты работы по созданию игрового форума;
  • Новый член присоединился к команде - комьюнити-менеджер. Александр Хоряков. Ура!

  • Виправлені баги:
    • З появою чорних ліній на тінях;
    • З перенесенням ефектів однієї локації на іншу;
    • З відсутністю перемальовування техніки при переході в неактивний стан;
    • З застиганням екзоскелету після завершення наповнення своєї ємності;
    • З відображенням текстур гару та оплавлення на прозорих ділянках тайла мапи;
    • З освітленням паростків сої на гідропонічних платформах;
    • З будівництвом підлоги на тайлі, де розміщена лампа;
    • З "застиганням" динамічного меню техніки при скролінгу мапи мікроменеджменту;
    • З тремтінням локацій, відображених з мапи мікроменеджменту іншої локації;
    • З перемальовуванням спрайту контейнера/техніки при наповненні його ємності ресурсом;
    • Інші баги;
  • Додана анімація паростків сої на гідропонічних платформах;
  • Додане прискорення для об'єктів "торпеда";
  • Доданий ефект "тремтіння екрану" під час вибуху;
  • Додане згладжування спрайтів техніки при розвороті;
  • Додана візуалізація зовнішніх стін космічної локації на мапі локального космосу;
  • Додана можливість переходу з одного рівня мапи на інший, за допомогою колеса миші при натиснутій клавіші SHIFT;
  • Відкореговано відображення затінених ділянок на стінах;
  • Зроблені перші кроки по розвантаженню CPU. Рендеринг фонового космосу здійснюється за допомогою відеокарти;
  • Відкорегована логіка вмикання світла ламп при нестачі енергії;
  • Відкорегований алгоритм дії мазеру;
  • Відкореговані координати появи та напрямку руху метеороїдів у локусі "астероїдний пояс";
  • Виконана чергова оптимізація коду;
  • Зроблені нові скетчі для вебсайту та прес-набору;
  • Модифікована механіка для випадкових подій;
  • Додані нові сценарії для ігрового туторіалу та сторонніх квестів; 
  • Розпочато роботу над форумом для гри;
  • У команді з’явився новий член - ком’юніті менеджер, Хоряков Олександр. Ура!


No comments:

Post a Comment