incorrect direction of movement and speed for the object type “shell” while changing the map level from micromanagement to local space, and vice versa;
incorrect visualization of asteroid’s edges on the micromanagement map level;
an error when the dynamic menu for local space objects didn’t disappear after deleting the location with which it was connected;
incorrect pathfinding by “path zones”;
few critical errors, which led to a game crash;
other small bugs;
Skeletal animation for technic objects was added;
A few types of stellar systems were added, as well as variants for planets, their orbits, and sizes;
Locus type “space pirates attack zone” was added;
Locus type “space station” was added;
Draft prototype for the map generation algorithm of space station was added;
Algorithm for sprite’s drawing per layers was added;
Mechanics for movement of objects type “shell” was modified;
Now there is always at least one squad and all new soldiers automatically join this squad;
Data for squads, lighting sources, and damages is saved into the file now;
For random events “meteoroid” and “space maser” their initial trajectories and speed are aimed to intercept the SolArk;
Effect “small smoke” was added for damaged technics;
Asteroid belts now look like ellipses with breaks or complete ellipses;
Function “cancel” was added for last group of tasks by CTRL+Z key combination;
Balance of fuel consumption for running engines was fixed;
Balance of damage, which is inflicted by fire, was fixed;
Visualization for damage of constructions was optimized;
Visualization for different fire sizes was optimized;
Working algorithm for 3D-printer was corrected; its animation per layers was added;
Animation per layers was added for technic type “ship cannon”;
Algorithm of coordinates generation for object type “cloud of molecular gas” was modified;
Algorithm for visualization of planets’ atmosphere was modified;
Algorithm for initialization of locations was optimized;
Problem was fixed with RAM overloading during initialization for many locations;
Speed of movement for stars and nebulas on the background layers was corrected;
Second programmer, Tomas, joined the team! Hurrah!
Third programmer, Luke Bourne, joined the team! Hurrah!
Исправлены баги:
С просмотром карты микроменеджмента на сторонних локациях;
С некорректным направлением движения и скорости объектов типа “снаряд” при переходе из карты микроменеджмента в локальный космос и обратно;
С некорректным отображением краев астероида на карте микроменеджмента;
Динамическое меню для объектов локального космоса не скрывалось при удалении локации, к которой это меню было привязано;
С некорректным поиском пути по “зонам пути”;
Исправлены несколько критических ошибок, приводивших к вылету игры;
Другие мелкие баги;
Введена скелетная анимация для объектов техники;
Введены несколько типов звездных систем, разновидностей для планет, их орбит и размеров;
Введен локус типа “зона нападения космических пиратов”;
Введен локус типа “космическая станция”;
Введен прототип алгоритма генерации карты космической станции;
Введен алгоритм послойной прорисовки спрайтов;
Изменена механика движения объектов “снаряд”;
Теперь всегда есть минимум один основной отряд, все новые солдаты автоматически присоединяются к этому отряду;
Информация об отрядах, источники света, повреждения сохраняются в файл сохранения;
При случайных событиях “метеороид” и “космический мазер” их направление движения и начальные координаты направлены на перехват SolArk’а;
Добавлен эффект “мелкий дым” на поврежденную технику;
Изменен вид астероидного пояса, теперь он имеет форму эллипса с разрывами или цельный эллипс;
Добавлена команда отмены последней группы заданий сочетанием клавиш CTRL+Z;
Исправлен баланс расхода топлива при работе двигателя;
No comments:
Post a Comment